Založ si blog

Archív: október, 2015

130 rokov UMPRUM

UMPRUM minuly tyzden oslavovala svoje narodeniny. A nie len tak hociake ale 130te. Dlhy vek-dlha oslava a vy mozete byt jej sucastou ak ateliery UMPRUM v tychto dnoch navstivite. Najdete tam the best of studentskych prac, vela zvedavcov a pre odvaznych dokonca aj realne UMPRUM hodiny, ktore mozete navstivit ako „chcem byt znovu studentom“. U nas na 212 prezentujeme nas projekt […]

Pokračovanie článku

Tokio feat. NY – 120 minút

Nestáva sa veľmi často, že sa študentské práce dostanú zo školských lavíc za hranice republiky takým spôsobom, akým sa dostali tie naše – nás, študentov z UMPRUM. Tokyo pár mesiacov dozadu, New York, pár týždňov dozadu a o pár ďalších týždňov to bude Viedeň. Ateliér designu odevu a obuvi ešte nikdy tak často nebalil kufre ako tento rok a ak ste v Prahe a […]

Pokračovanie článku

O etike

Pršalo. Nie veľmi, no dosť nato, aby bol Tomáš po 3 minútach utekania na metro do nitky mokrý. Doslova sa vrhol do vstupu metra, berúc naraz tri schody skákal dole a dole. Nižšie a nižšie až sa okolo neho vyrútil vagón metra. S rykotom zastal, otvoril svoje čeľuste rozostavené každé tri metre po oboch stranách svojho tela a ľudia sa valili dnu. Tomáš s nimi. Nervózne […]

Pokračovanie článku

Posledné dva dni Prorokov

Je všade. V metrách, na uliciach a dokonca aj na dispejoch bankomatov. Je veľký, oranžový a zvláštne sa na vás pozerá… Je mega cool a chcem ho niekde ukradnúť aby som si ho mohol doma vycapiť hneď vedľa plagátu z filmu Interstellar. Je to toto: Neviem ako sa mi podarilo […]

Pokračovanie článku

Prázdno, vtip a smutná Bratislava + bude fashion!

V pondelok a utorok som bol na skok v Bratislave a tak som si nenechal ujsť tamojšie výstavy. Práve som minul BLAF, čo ma trochu zamrzelo, no výstavy sú našťastie stále k dispo. Som celkom chorý a nadopuvávam sa paralenom a zázvorovým čajom, no podám vám aspoň mega krátky report, kam ísť, ak neviete kam a ak ste tam ešte neboli. Plánoval som tri výstavy, no dal som len dve […]

Pokračovanie článku

World Press Photo v Budapesti

Zo skaredej zamracenej Prahy som sa dnes v skorych rannych hodinach presunul do skaredej zamracenej a uprsanej Budapeste. Nie zeby som hladal skaredo poveternostne destinacie ale som tu kvoli jednej sutazi… Ale nie o tom som chcel. Som tu s Petrou Piterkovou a jej frajerom…tulali sme sa mestom a objavili sme, ze v Budapesti sa prave odohrava vystava World press photo. Nepoviem […]

Pokračovanie článku

Mäso v Rudolfine

Dnes je v Prahe veľmi škaredo, všetko je sivé, mokré a nejaké mdlé… tak som si po škole išiel urobiť náladu do Rudolfina, kde bola minulý týždeň vernisáž výstavy FLAESH. 5 miestností, 5 umelkýň, 5 videí, množstvo diel a jedna (viacznačná) téma – mäso/telo/telesnosť a rôzne pohľady na ňu. Výstava osloví každého, koho niekedy niečo bolelo… […]

Pokračovanie článku

Kam sa sila naprie. . . New York

Keď nám takto pred rokom pani Rochová na UMPRUM povedala, že máme v pláne ísť s ateliérom do Tokia a New Yorku, nemohli sme jej veľmi uveriť. Dnes neveríme tomu, že z NY sme doma už dobré 2 týždne a z Tokia nejaký ten mesiac. „Kam sa sila naprie…“ vravela, ale po česky, pani Rochová, vedúca Ateliéru odevu a obuvi UMPRUM a my jej už teraz hrdo veríme aj […]

Pokračovanie článku
Rusi postupujú - na ruskom území. Partizáni odhalili podstatnú slabosť Moskvy

Rusi postupujú - na ruskom území. Partizáni odhalili podstatnú slabosť Moskvy

18.03.2024 13:00

Aj keď tieto akcie majú malý vojenský význam, odhalili slabosť ruských síl, píše poľský analytik.

Korčok - Pellegrini: Prezidentskí kandidáti po prvý raz zoči-voči

Korčok - Pellegrini: Prezidentskí kandidáti po prvý raz zoči-voči

18.03.2024 20:00

Favoriti predvolebných prieskumov sa stretli v prvom priamom predvolebnom dueli.

Danko odstupuje z boja o prezidentské kreslo, vzdal sa v prospech Harabina

Danko odstupuje z boja o prezidentské kreslo, vzdal sa v prospech Harabina

18.03.2024 10:10

Predseda SNS svoj krok vysvetlil vývojom preferencií a snahou netrieštiť národno-konzervatívne sily.

Žilinka prerozdelil prokurátorov, Lipšic ide na legislatívny odbor

Žilinka prerozdelil prokurátorov, Lipšic ide na legislatívny odbor

18.03.2024 14:55

Prokurátori ÚŠP si prevzali dekréty o ich zaradení na jednotlivé GP SR, kde budú pôsobiť po zrušení špeciálnej prokuratúry.

MAROSBARAN

Píšem lebo chcem.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 84
Celková čítanosť: 216416x
Priemerná čítanosť článkov: 2576x

Autor blogu

Kategórie