Založ si blog

Ešte som si neodrezal ucho alebo prečo plastové elektrické dvere do chrámov 13. 9. 2012

Urcite prave nakupujete fixy a velke papiere aby ste si vytvorili svoje vlastne strajkovacie nastroje, ci uz pre seba alebo pre svojho najblizsieho pedagoga… ked ste sa rozhodli, ze potrebujete trochu pauzu, posediet si trochu v tichu a pripravit svoje hlasivky na zdrvujuci vykon, pekne sa usadte, ak ste tak neurobili uz pred 1.23 minutami a zahladte sa do prvych slov, ktore vam pisem z krajiny drevakov, tulipanov a zelenej farby, ktora v sebe ukryva caro M.

 

Byvam v Utrechte, je to take mestecko, mesto, nwm ako to nazvat inak blizko pri Amsterdame. Je male, ale pre cloveka, ktoreho orientacne schopnosti su asi na urovni 2 rocneho decka alebo hupacieho konika je idealne. A idealne je aj kvoli tomu, ze je tu dost dobra skola /HKU/, ktorej mam tu cest, navstevovat ju. Erasmus je super vec a kto ju nevyskusal, mal by mat na to dost dobry dovod… ak ste rodic, babka ci dedko, rozmyslajuci o tom, ci svojim ratolestiam dopriat stuijny pobyt, vezmite do ruky nieco ostre a tvrde a buchnite si tym o hlavu uz len preto, ze o tom pochybujete, ci erasmus alebo nerasmus…

 

Dost casto sa stava, ze sa clovek nedostane na ziadnu fancy skolu… ani vtedy netreba zufat ‚ ak co i len decko ide do inakhovoriacej krajiny ‚ uz len to, ze sa nauci nejaky iny jazyk a spozna international ludi zo vsadial zo sveta / musim sa pochvalit / ja ma Finsko, Portugalsko, TALIANSKO, Francuzko, Indiu, Spanielsko, CZ, Australiu, Cinu, Japonsko, Svedsko… a nwm vyzera to tak, ze okrem Chile a Mexika asi vsetko…

 

Je zaujimave ako inak ludia z inych kultur posobia a ako sa spravaju… vsimate si postupne aj to ako sa spravate vy a co preco robite tak ako robite.. neviem to velmi dobre opisat, ale jednoducho, ze sa vdaka nim naucite aj vela o sebe a to je niekedy dost uzitocne…

 

Nechcem pisat ziaden cestopis… vzdy ma dost nudilo to ako boli napisane, tak budem len tak behat hore dole, pokial nebudem mat dalsiu hodinu…

 

Holandsko

 

… ako zacat… ked som sa tam chystal, moji kamarati sa hned pousmiali, ze „aaaaaaaa“… mysliac tym na svoje ohromne vedomosti z oblasti biologie a „aternativnej mediciny“… je to pravda… prvy zapach, co som v Holandsku dostal do nosa bola vona marihuanoveho spaleniska… ludia ale na pocudovania vyzeraju celkom duchapritomne a doteraz sa mi podarilo najst iba jednu postarsiu zenu, ktora nevedela po anglicky, ked som sa raz na bicykli stratil a nevedel som najst skolu… po anglicky tu vedia aj macky, ktore inak urcite beru nejake prasky, lebo su neprirodzene velke… B.C. by sa tu vyzivala…

 

Co sa tyka cien, ubyovanie, cestovne a alkohol v bare je ze uff… inak sa da prezit… je to dost sokujuce, ale aj tu najdete tie eurove obchodiky, ci 2,5l mlieka za 1,5e… ked porovnam platy na SVK a tuna a ceny potravin… vyzera to tak, ze mame v BA dolceganannadeluxeluxuryexclusive nechutne vysoke ceny, co sa jedla v supermarketoch tyka… alebo oni zase prilis nizke… vyberte si…

 

Ulicky Utrechtu miestami pripominaju Parizske zakutia, ktore som navstivil toho roku v maji… s jednym tretinkovym pivom a s international hordou to tu je neikedy dost romanticke… kanaly, ludia v lodkach, ludia bez lodiek, vtaciky, spinava voda, coffeeee shopy, skarede suveniry a jeden clovek doposial, ktory NAOZAJ mal obute drevaky…

 

Avsak nie je vsetko striebro co cerna…

 

Skoro ma hodilo o zem, ked som prisiel do kostola… vsade kde sa vo svete objavim, kostoly a chramy su THE THING, ktore musim hned skontorolovat ako su na tom… bol som zhrozeny… nic, nic a nic, len zopar skaredych tabulovych malieb a |nespadnite zo stoliciek| PLASTOVE DVERE ELEKTRICKE<<<< no verili by ste tomu?????

 

(prepáčte, že som písal bez interpunkcie, už som doma na svojom NB, takže už menej pravopisných chýb…)

 

… a v jednom kostole normaálne, že robili aj kávu…

 

Tie plastové dvere sú úplny des… nechápem ako to mohli dovoliť… pýtal soms a na to tunajčanov… vraj v Holandsku cirkevníci pomaly ale isto vymierajú a tak sa snažia nájsť pre kostoly iné účely… v jednom sú vraj urobené normálne, že apartmány… ešte som tam nebol… len kamarát vraj videl…

 

no… neskôr napíšem aj o iných anomáliach, čo som našeil v Holandsku… ale teraz ešte zopár slov o Amsterdame…

 

Bol som tam 10.9.2012 a nechcel som odtiaľ odísť, i keď Madrid to vo mne neporazilo…

 

Amsterdam je nádherný… fakt je… uličky, plné cyklistov, kanály plné lodiek so záhradkami na strechách a všade vo vzduchu duch svätej Marihuany…

 

… o Van Goghovom muzeu a Muzeu Anny Frankovej vam napisem nabuduce… ideme varit po francúzsky a potom mozno do kanalov na lodkach…

 

Kipbis

 

marosbaran

 

PS: FOTO –

 

http://marosbaran.blogspot.com/b/post-preview?token=9nZ-wjkBAAA.KHyJA-AHG0gk4FYCCdROoQ.wx0RbpVanJPytTUsnd2lYA&postId=6254952045851974126&type=POST

Posledný deň Japonska

29.06.2016

Ak vás zaujíma japonská kultúra, odevný design a ste v Prahe, galéria Kvalitář na Senovážnom námestí je miesto, kde by ste mali určite zavítať. Sme traja. Diplomanti Ateliéru designu odevu a obuvi UMPRUM a ako môžete vidieť na našej výstave diplomových projektov, každý z nás pretransformoval Japonsko inak. DANIELA PEŠKOVÁ vám predstaví japonské myslenie [...]

Evolúcia génia Muchy

25.05.2016

Mal som to vo svojom „to-do-liste“ už veľmi dlho, no až teraz nato prišiel čas – kanadský filmový génius David Cronenberg je v Prahe už od februára, takže je dosť veľká šanca, že o výstave už viete. Tí, ktorí však o nej ešte neviete – mám pre vás dobrú správu – 100% zaručený intenzívny zážitok plný telesnosti, modifikácii, mutácii a [...]

XIII CARD – 8 odpovedí

15.02.2016

Pri príležitosti dnešnej premiéry filmu mojej tretej fashion performance XIII CARD som oslovil fotografov a priateľov, ktorí odfotili čokoľvek zo show, aby vybrali jednu fotku, ktorá pre nich reprezentuje to, čo 25.5.2015 na performance videli. Dostal som 8 odpovedí: Anežka Horová (fotografka, kamera XIII CARD, lookbook XIII CARD + K.,K. – P1+P5, K.- Master Cut, Clash [...]

APTOPIX Russia Ukraine War

List z Charkova: Ako sa žije v tme?

28.03.2024 18:00

Po masívnych raketových útokoch žije Charkov zväčša v tme, no ja sa aj tak usmievam. Možno už len nevládzeme plakať.

1. netradicny porod Krompachy

Zámena pacientiek v pražskej nemocnici viedla u jednej k potratu

28.03.2024 17:47

Zamestnanci nemocnice nedodržali interné predpisy a lekári preto operovali nesprávnu pacientku.

polícia, evakuácia, vyhrážky, UK, fakulta

Polícia v Bratislave zadržala medzinárodne hľadaného občana Bosny a Hercegoviny

28.03.2024 17:32

V prípade dokázania viny mu hrozí trest odňatia slobody až na 15 rokov.

FTX Bankman Fried

Zakladateľ kryptomenovej burzy FTX ide na 25 rokov do väzenia, klientov obral o 10 miliárd dolárov

28.03.2024 17:13, aktualizované: 17:41

Americká justícia označila prípad za jeden z najväčších podvodov v americkej histórii.

MAROSBARAN

Píšem lebo chcem.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 84
Celková čítanosť: 216495x
Priemerná čítanosť článkov: 2577x

Autor blogu

Kategórie