Založ si blog

Ako chudera Snehulienka v desivom lese alebo skoro som si zbieral zuby po zemi z tej facky v Dome umenia 9. 8. 2012

Ako chudera Snehulienka v desivom lese alebo skoro som si zbieral zuby po zemi z tej facky v Dome umenia 9.8.2012

 

Keď vám na izbe smrdí váš opitý spolubývajúci a vám sa nechce ešte spať, lebo ste si duchaprítomne dali k súmraku zopár káv, lebo vám z nevysvetliteľných dôvodov strašne chutí, aj keď bola hriešne lacná, rozhodonete sa oprášiť svoj noblesný osvietenecký blog o umení a napíšete zas a znova, načo ste,čo sa týka umenia, vo vašej milovanej BA-city natrafili…

 

Pravda je taká, že mi materiál z výstav, ktoré som posledné dni navštívil pekne spinal v NB už niekoľko dní, no z istých dôvodov, ktoré, verte mi, že nechcete poznať, mi ďalší letopis Narnie bránili spísať…

 

Neviem… proste oničom…

 

… asi taký mám z toho všetkého pocit… je síce pravda, že na tom posledné dni nie som veľmi dobre  a tak nečudo, že sa neidem pokockovať z nejakých „umení“, ktoré majú štítok „umenie“ len preto, lebo sa nachádzajú v galérii, ale neviem… proste nič moc.

 

XXI. Salón v Dome umenia

… fakt neviem (už som asi prekročil únosný počet použitia slova „neviem“)… keby som napísal, čo a ako, dostal by sa na svet jeden z mojich najvulgárnejších článkov vôbec… Keďže ešte nie som šťastným majiteľom protiatómoveho bunkra, bude celkom zmysluplné, ak pomlčím, preložím si ruky a začnem sa upokojovať tým, že svet je predsa veľký a že si tu všetci máme právo robiť to čo chceme a to čomu sami veríme, pokiaľ neohrozujeme existenciu druhých ľudí a to, koľko ľudí naša tvorba osloví, necháme na svetlú budúcnosť ovenčenú dlhoočakávaným stretnutím sa s mimozemskou civilizáciou, ktorá nás konečne chytí za ramená a poriadne nami potrasie, že „omg, uvedomte sa, pozemšťania!“

 

Nevravím, že sa tam nemáte ísť pozrieť… práve naopak, viem si predstaviť skupinu civilizácie, ktorej sa dotýčné veci môžu pozdávať a  možno budú ochotní aj niečo odtiaľ odkúpiť, či nebodaj ukradnúť ( čo inak myslím, že nie je až tak sci-fi nápad)… no čisto subjektívne, čo sa týka mňa – jedna z najhorších výstav, aké si tam kedy pamätám… a je síce pravda, že moja pamäť síce nesiaha k 1956, ale predsa…

 

… neviem, môžem sa premáhať ako chcem, ale mňa veľmi opreté hrable, spermia derúca sa k vajíčku s názvom, že Zrod, či také niečo,  žlté fľaky na žltom obraze, maľba zápalkovej krabičky alla „pome-vykradnúť-Warhola“, či vtipný polystyrén s kresťanskou tématikou fakt neoslovuje… ak vás hej, nech sa páči, obhrabkávajte si svoje políčko… ja mám svoje a je radikálne iné ako to, čo momentálne v Dome umenia doslova „kvitne„.

 

Ja neviem, ale to si tí ľudia absolútne neuvedomujú to, že je tá výstava strašný bordel typu kôň-plastové okná-meteorit? Alebo to akože má byť tak „rôznorodé“ náročky? Asi má… veď je to „salón“… no dobre no…

 

Neviem (zase)… na svete je tak strašne veľa geniálnych vecí… ja som 99% dní celých svojich dlhočižných 22 rokov vyextázovaný 16 hodín denne, fakt neklamem… čo všetko každým dňom objavujem… maľbu, filmy, hudbu, divadlo, mestá, ľudí, paradoxných spolubývajúcich… doslova revem ako malé decko z niektorých ultimate piece of art-ov, idem sa roztrhať z toho, že aj ja chcem taký ultimate art urobiť a že hneď po ňom ma môžu odviesť do krematória a všetko bude dobré, ako vraví Rowlingová… a potom v takom nadržanom stave idem do Domu umenia a zbieram si po zemi zuby z tej facky, čo utŕžim rovno pri vchode… prechádzam sa zdesene temer ako chudera Snehulienka desivým lesom a je mi do plaču, keď vidím, čo doma máme

 

A nemôžem si odpustiť… za úplne ultimate fail považujem, keď si niekto na svoje „piece“ dá pečiatku ala obecný úrad… už tam chýbala len veľkosť topánky, či podprsenky… choďte tam, uvidíte a pochopíte… teda možno nie, ako ja…

 

Všetko ale stratené nie je, i keď sa koniec sveta a môj odchod z územia Slovenskej republiky závratne blíži… v BA sú momentálne aj iné výstavy… o nich až nabudúce… o 5 hodín vstávam…

 

Adioz… MAROSBARAN

 

PS: I miss my Spanish people…

PS2: FOTO – http://marosbaran.blogspot.com/b/post-preview?token=hcAzCjkBAAA.KHyJA-AHG0gk4FYCCdROoQ.7naIZBtF90dAIBGaQd5GhQ&postId=2448477013788712380&type=POST

Posledný deň Japonska

29.06.2016

Ak vás zaujíma japonská kultúra, odevný design a ste v Prahe, galéria Kvalitář na Senovážnom námestí je miesto, kde by ste mali určite zavítať. Sme traja. Diplomanti Ateliéru designu odevu a obuvi UMPRUM a ako môžete vidieť na našej výstave diplomových projektov, každý z nás pretransformoval Japonsko inak. DANIELA PEŠKOVÁ vám predstaví japonské myslenie [...]

Evolúcia génia Muchy

25.05.2016

Mal som to vo svojom „to-do-liste“ už veľmi dlho, no až teraz nato prišiel čas – kanadský filmový génius David Cronenberg je v Prahe už od februára, takže je dosť veľká šanca, že o výstave už viete. Tí, ktorí však o nej ešte neviete – mám pre vás dobrú správu – 100% zaručený intenzívny zážitok plný telesnosti, modifikácii, mutácii a [...]

XIII CARD – 8 odpovedí

15.02.2016

Pri príležitosti dnešnej premiéry filmu mojej tretej fashion performance XIII CARD som oslovil fotografov a priateľov, ktorí odfotili čokoľvek zo show, aby vybrali jednu fotku, ktorá pre nich reprezentuje to, čo 25.5.2015 na performance videli. Dostal som 8 odpovedí: Anežka Horová (fotografka, kamera XIII CARD, lookbook XIII CARD + K.,K. – P1+P5, K.- Master Cut, Clash [...]

Európska únia / EÚ / Brusel /

Hrabko: EÚ nemôže meniť eurofondy podľa výsledkov parlamentných volieb

20.04.2024 07:52

List KDH do Bruselu, ktorý žiada, aby občania Slovenska neboli trestaní odobraním eurofondov, považuje publicista za posolstvo dovnútra štátu.

vojna na Ukrajine, Charkov

ONLINE: Chcú Rusi obsadiť Charkov? Lavrov naznačil, že by tvoril 'sanitárnu zónu' okolo Ruska

20.04.2024 07:35

Ruský záujem o Charkov môže súvisieť s vytvorením "sanitárnej zóny" okolo ruských obcí, aby boli mimo dostrelu ukrajinskej armády.

archeológovia, Kremnička, Banská Bystrica

Unikát na Slovensku aj v okolitých štátoch: Miesto brutálnych popráv skúmajú archeológovia

20.04.2024 07:00

V lokalite krvavého masakru ide o novátorský počin slovenskej archeológie. V banskobystrickej časti Kremnička odštartovali výskum na mieste masových popráv.

MAROSBARAN

Píšem lebo chcem.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 84
Celková čítanosť: 216946x
Priemerná čítanosť článkov: 2583x

Autor blogu

Kategórie