Založ si blog

Batman vládne svetu alebo galéria Medium a jej alkoholická supertlupa 11. 8. 2012

Po minulom depresívnom článku o tom, prečo v mojom živote nastal moment „ako chudera Snehulienka v desivom lese“ som sa do nového dňa zobudil s odhodlaním, že aj keď mám zlepené oči, potrebujem na záchod a že by to chcelo sprchu, rýchlo napíšem o výstave, ktorú som navštívil už asi pred týždňom, no nejako si na ňu nenašiel čas, čo sa týka vás pravdákov…

Neviem či ste si to všimli aj vy, ale posledné dni, keď človek ide MHD či svojím Mercedez Benz Triedy XYZ po BA, na väčšine citylightov, bilboardov a tých takých stĺpov, kde sa lepia plagáty, sa vyskytujú 3 postavy – Batman, Bane a biedny Spiderman. Vyzerá to tak, že koniec sveta sa fakt blíži, morálka našej civilizácie je skazená ako nikdy i keď časy, keď sme mali na námestiach gilotíny už pominuli a jediné, čo nás môže zacrániť je ísť do kina a slintať nad jedným z hrdinov, ktorí spasia našu kriminálnu spoločnosť…

Ja som sa tak veľmi necítil, Spidermana som statočne ignoroval, no ako nadšený fanúšik všetkého, čo sa týka Batmana, ešte na konci Júla som si so svojou Catwoman, plný očakávania, sadol v Auparku v kine a čakal, či ma niekto odstrelí zľava alebo sprava… Nakoniec to prišlo spredu, no ani nie tak nejakou guľkou, meteoritom, či šípoms pierkami na chvoste ale genialitou, ktorá sa predomnou na filmovom plátne odohrávala…

…plakal som… trochu.

Hans Zimmer, Mr. Nolan a MR. Bale… complete adoration… a ja som z Dark Knight Rises vyextázovaný ešte doteraz, čakajúc na odpoveď z kina, či mi nemôžu dať aspoň jeden plagát, keď skončí propaganda filmu, aby som si ho vylepil na stenu a nainštaloval okolo neho malý improvizovaný oltárik so sviečkami…

Viete si teda predstaviť moje prekvapenie, keď osm sa ocitol v galérii Medium na Hviezdoslavovom námesti, hneď vedľa vchodu, kde si my, VŠVU-ľudia ohrýzame prsty pred každou skúškou, v nevedomí života takého priemerného medika…

CREATIVE UNIT je výstava na ktorej som sa dosť zabavil… načasovanie výstavy je viac ako dobré, teda aspoň čo sa týka mňa. Je vtipná, svieža, letná, „len tak“ výstava, na ktorú zbehnete možno aj s cigaretkou v ruke, zasmejete sa, pobavíte a idete späť k svojmu plánu vykradnúť banku, dúfajúc, že BA City má ešte stále veľmi ďaleko od Gothamu…

Zišlo sa zopár ľudí, povedali si, že je fakt treba zachrániť planétu, obliekli si handry, ktoré našli v sekáči, sklade alebo si ich sami navrhli, natočili vtipné video ako Pyroman podáva horiaci alkohol neviemkomu, zatiaľčo ostatní sa „akože“ bavia… propagačné video každého jedného zo superhrdinov typu „voľte číslo 158“, vymysleli si (inak fakt) vtipné texty s popiskami, kto je kto a prečo začo… nafotili sa ožratí v meste, na strome s plyšovým hadom, s fotošopovým ohňom a tak a nakoniec sa rozhodli, že vonku je fakt strašne teplo aby vo svojich oblečkoch vyšli na ulicu, tak ich nechali nainštalované na stenách a odkráčali do svojich víl hore/dole bez…

Na výstavu určite choďte keď máte zlý deň. Pravdepodobnosť, že vám zlepší náladu je 70% (odhad, mne zlepšila), i keď zase sa môže nájsť skupina ľudí, že „toto nie je umenie, prečo je to v galérii“… odpoveď znie – nie nie je, ale dalo by sa to považovať za performance/nwmčososebou asrt piece alebo možno projekt je dobré slovo… to sedí skoro na všetko…

Uvidíte tam požiare na Slovensku ako neoficiílne portfólio, zamrzí vás, že Pyroman nedostal na svoju výstavu spred roka grant, prečítate si o Amorphe a jej blue story, vžijete sa do role P.B., ktorého najväčšou superschopnosťou je, že vie prežiť v súčasnom svete, budete mať možnosť prezliecť sa za Kravu alebo na ňu aspoň získať kontakt a tým podporiť Slovak Fashion Story, pochopíte, čo vás to minule v Petržalke či v Paríži omráčilo a zistíte, že aj v dnešnom svete je možné byť porazený rehoľnou sestrou.

…a keby ste mali málo, nasaďte si slúchadla a ignorujte celý svet, tak ako to hlása P.B.

Idem sa ja ostriekať vodou, s pozdravom

MAROSBARAN

PS: zaspal som.

PS2: http://marosbaran.blogspot.sk/2012/08/batman-vladne-svetu-alebo-galeria.html

Posledný deň Japonska

29.06.2016

Ak vás zaujíma japonská kultúra, odevný design a ste v Prahe, galéria Kvalitář na Senovážnom námestí je miesto, kde by ste mali určite zavítať. Sme traja. Diplomanti Ateliéru designu odevu a obuvi UMPRUM a ako môžete vidieť na našej výstave diplomových projektov, každý z nás pretransformoval Japonsko inak. DANIELA PEŠKOVÁ vám predstaví japonské myslenie [...]

Evolúcia génia Muchy

25.05.2016

Mal som to vo svojom „to-do-liste“ už veľmi dlho, no až teraz nato prišiel čas – kanadský filmový génius David Cronenberg je v Prahe už od februára, takže je dosť veľká šanca, že o výstave už viete. Tí, ktorí však o nej ešte neviete – mám pre vás dobrú správu – 100% zaručený intenzívny zážitok plný telesnosti, modifikácii, mutácii a [...]

XIII CARD – 8 odpovedí

15.02.2016

Pri príležitosti dnešnej premiéry filmu mojej tretej fashion performance XIII CARD som oslovil fotografov a priateľov, ktorí odfotili čokoľvek zo show, aby vybrali jednu fotku, ktorá pre nich reprezentuje to, čo 25.5.2015 na performance videli. Dostal som 8 odpovedí: Anežka Horová (fotografka, kamera XIII CARD, lookbook XIII CARD + K.,K. – P1+P5, K.- Master Cut, Clash [...]

Rusko Navaľnyj úmrtie

Biskup na Veľký piatok prirovnal zaobchádzanie s Navaľným k osudu Ježiša

29.03.2024 15:17

„Skončil až v neľudskom gulagu v polárnom ľade," povedal. Zvyšok sveta uvidí "jeho posolstvo slobody" vo večnosti, povedal biskup.

Rural Emergency Hospitals

Slováci si skryli kódy pod klobúky a nadchli špičkových amerických technológov

29.03.2024 15:00

Organizácia Slovak PRO pomáha Slovákom uchytiť sa na americkom trhu. Kto má skvelé nápady, má šancu uspieť aj v silnej konkurencii v USA.

zalužnyj, syrskyj

Zelenskyj hovoril o polmilióne mobilizovaných. General Syrskyj: Potrebujeme výrazne menej vojakov

29.03.2024 14:16

Ukrajinská armáda bude musieť pre obranu pred ruskou inváziou mobilizovať menej vojakov, než sa pôvodne očakávalo.

Maďarsko polícia pobodanie péter baumann

Obeť a dvoch zranených si vyžiadal výbuchu v bytovke v Budapešti

29.03.2024 13:10, aktualizované: 15:42

Evakuovať museli 50 ľudí.

MAROSBARAN

Píšem lebo chcem.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 84
Celková čítanosť: 216535x
Priemerná čítanosť článkov: 2578x

Autor blogu

Kategórie